اگه مشترک بسته چند ماهه خریده باشه و تمام حجم در هفته های اول تمام بشه و اصرار داشته باشه که مصرف زیادی نداشته باید چیکار کنیم ؟
ببینید این مورد خیلی کم پیش میاد
ولی یک گزارش مصرف از زمانی که شارژشده حجمش تا امروز میگیرید
و بهش میگید که حجم را استفاده کردید
چک کنید کسی از وایرلس شما استفاده نکرده باشه
یا گدشی یا ویندوزتان در حال اپدیت نباشد
تمامی گوشی یا لپتاپ هایی که دارند از وایرلس استفاده میکنند را قطع کنید ببینید باز چراغ وایرلس روی مودم در حال چشمک زدن هست
اگر بله یعنی کسی به وایفای شما وصل شده داره استفاده میکنه
یا نرمافزار چه کسی به وایفای من وصل شده را برای گوشی یا ویندوز دانلود کنید
که کسانی که به مودم وصل هستند را به شما نشان میده
اگر باز قانع نشد یک تیکت برایش ثبت کنید تحت عنوان اعتراض به حجم مصرفی
در گروه مشکلات مالی و شارژ هست
و در متن تیکت توضیحات را بدهید و مشکل مخابراتی یا ناظر کنید
برای موضوع شارژ کردن سرویس مشترک، قبلش راهنمایی میکنیم مشترک رو که از طریق پنل میتونه مطالعه کنه انواع سرویس هارو. سوالی که پیش میاد برای شارژ کردن کارشناس باید شارژ رو انجام بده یا اینکه اول راهنمایی بشه مشترک خودشون انجام بدن و وارد نبودن کارشناس انجام بده؟؟!!
مشترک دو چیز را میتونه بخره
۱.سرویس
۲.ترافیک
هردوشم باید خودش از داخل پنل بره بخره
ترافیک را زمانی میخره که حجمش تمام شده
سرویسم زمانی میخره که از مدت سرویسش کمتر از ۵ روز مانده یا کلا منقضی شده
فقط اگر سرویس پس پرداخت باشه منقضی بشه برای خرید باید واحد فروش تماس بگیره
در تماس واقعی، ترتیب بررسی مشکلات چیه؟
* اول OSS؟
* اول بدهی؟
* اول تنظیمات مودم؟
اگه مشترک هم مشکل سرعت داره هم بدهی، اول کدوم رو پیگیری کنیم؟
اول تب پروفایل و سپس آخرین وضعیت که بهره برداره یا ارسال به مرکز و ...
سپس حساب کاربری:ایپی گرفته یا خیر حجم داره یا خیر بدهی داره یا خیر
اگر بدهی داشته باشه یک نوار نارنجی وسط صفحه ظاهر میشه مینویسه قطع به علت بدهی و سپس اینترنت کلا قطع میشه دیگه به کندی نمیرسه و چراغ اینترنت مشترک خاموش میشه
قسمت oss : بخش پورت و تغییر پروفایل/ بخش اینترفیس فرمودید این بخش اصلا فنی نیست و حفظی هست میشه مجدد نکات لازم این بخش رو بفرمایید چون داخل فیلم کمی پراکنده هست و نمیتونم تقسیم بندی کنم
در تی اطلاعات oss شما در اینترفیس چک کنید نرخ ولقعی چند هست و حداکثر کشش
هرچقدر حداکثر کشش بود ۱ تا ۲ مگ کمتر از اون لاین پروفایل را تنظیم کنید
کلا اگر حداکثر کشش بالا ۸ مگ باشه ما کندی سرعت نداریم
زیر ۸ مگ باشه بهتره موارد کندی سرعت اون ۱۸ مورد و همچنین موارد قطعی و وصلی مثل تلفن بدون فکس و پز و ... روی خط چک بشه
در کل باید یکم مطالب قبلی رو خوب بخونید تا متوجه بشید این قسمت را
البته سرویس های ftth اصلا اطلاعات oss براشون فعال نیست و نیازی به چک کردن نیست
اگه کاربر میگه پرداخت کرده ولی تو سیستم نیومده، مسیر درست چیه؟
چی رو پرداخت کرده؟بدهی تلفن را؟اگر با ۲۰۰۰ پرداخت کنه همان موقع معمولا وصل میشه اینترنتش
اگر با روش های دیگه پرداخت کنه ممکنه تا ۷۲ ساعت طول بکشه
در کل اینکه بدهیشو پرداخت کرده یا خیر رو نمیتونید بفهمید
چون خیلی وقت ها پرداخت میکنه ولی سیستم میگه هنوز بدهکاری! حتی اگر با ۲۰۰۰ پرداخت کرده باشه و ممکنه چند ساعت بکشه وصل بشه به دلیل ترافیک بالای سایت
برای زمان هایی که حجم میخره یا سرویس. در تب رخداد ها لاگش میافته ولی نمیگه چقدر خریده
و در تب تاریخچه تلفن و سوابق سرویس هم حجم و یا سرویسی که خریده لاگش کامل هست
چه زمانی باید از منوی «درخواست کارشناس در محل» استفاده کنیم؟
زمانی که مشترک چراغ اینترت نداره و باید مودمش تنظیم بشه و بلد نیست که بین ۱۷۰ تا ۳۵۰ هزینش با توجه به اینکه سرویسش
Adsl
Vdsl
Ftth
باشه
که از منوی تماس ها و سپس ایجاد تیکت براش تیکت کارشناس نصب طبق آموزش گفته شده در فیلم ها ثبت میشه!
مشکل راهاندازی و مغایرت دقیقاً برای چه سناریوهاییه؟
هیچی فعلا بی خیالش بشید مهم نیست
فرق «مشکل اتصال اینترنت» با «مشکل قطعی و وصلی لینک» دقیقاً چیه؟
ببینید یکم بیشتر بخونید خودتون متوجه می شید
اتصال به اینترنت یعنی چراغ اینترنت نداره با اینکه تنظیمات درسته و موراد اینچنینی
قطعی و وصلی لینک یعنی خطش نویز داره و برای Adsl vdsl هست و هی چراغ لینکش قطع میشه و سپس اینترنت قطع میشه
که اگر در اطلاعات oss کشش خط زیر ۸ مگ باشه باید موارد قطعی و وصلی که در اموزش ها گفتیم بررسی بشه
و حل نشد تیکت بشه برای مخابرات
اگرم بالای ۸ مگ حداکثر کشش بود باز باید داخلی چک بشه چون به احتمال زیاد مشکل داخلی هست شاید فکس یا پزش یا تلفنی رو خط داره داره باعث نویز و سپس قطعی میشه
مشکل اتصال به اینترنت بیشتر برای ایجاد سابقه فاقد پیگیری استفاده میشه و خیلی کلی هست
و من باشم خیلی ازش استفاده نمیکنم چون واقعا معلوم نمیشه مشکل چی هست
البته در هر گروه مشکل و زیر گروهش یکسری توضیحات اماده هست اونارو بخونید
اگر به تب تماس ها برید و سپس یک تماس ایجاد کنید هر گروه و زیر گروه رو انتخاب کنید میتونید راحت توضیحات رو ببینید
شاید خیلی کامل نباشه ولی بدم نیست
اگه مودم کاربر برند متفرقه بود، پاسخ استاندارد چیه؟
معمولا مودم های
دی لینک
تی پی لین
اشنای اول
ای پی لینک
ایسوس
زایکسل
یوتل
اینا زیاد هستند
اگرم اسمش نا اشنا بود بهترین را کمک از سرچ گوگل و یادچت جی پی تی عالی هست برای هر گونه سوالی از مودم بپرسند
ولی ۹۰درصدش همون چنتا مودم اول هست
برای ftrh هم
یا هواوی هست
یا فایبرهم
جمله استاندارد شروع تماس چیه؟
جمله پایان تماس چطور باید باشه که نمره منفی نگیریم؟
در تماس عصبی، دقیقاً چه جملههایی نباید بگیم؟
در قسمت اطلاعیه های سایت گفته شده این مورد نگران نباشید برید بخوندیش
سوال خود را اینجا بپرسید هر سوالی که مشترک ها از شما میپرسند و نمیتوانید پاسخ بدهید
پاسخ شما اینجا داده می شود